Bowl.hu Blog

A Bowl.hu hivatalos blogja

Bowl.hu a Facebook-on

Szurkolói blogok





Friss topikok

BOWL.HU blog a mobilodon is!


Bowl.hu cikkek-hírek

Nincs megjeleníthető elem

Mit lehet eladni ütközésekkel, avagy az amerikaifocis reklámok világa

2011.05.21. 22:56 - konqueror

Címkék: reklám pécs nfl nike amerikaifutball gringos terry tate

Bejegyzésemben ezúttal az amerikai futball témájú reklámokról lesz szó. A reklámokat általában nem szereti senki, mert hangosabbak a műsornál, túl sok van belőlük, állandóan ugyanazok mennek, és nagy részük mellőzi a kreativitást. Szerencsére a sport témájúak általában kivételek. Jómagam számára is meghatározó élmény volt kiskoromban, mikor Edgar Davids és labdarúgó barátai legyőzték a robotnindzsákat a Nike reklámspotjában. Hasonló példákat fogok most hozni, csak a tojáslabda bűvköréből.

Kemény leszek, azonnal egy betiltott reklám ismertetésével kezdem a sort. Brian Urlacher szerepel benne egyedül, mint focista, őt két medve egészíti ki parádés színészi játékkal. Az alig fél perc első másodperceiben látjuk a Bears edzőtáborát, ahol ezúttal nem a támadófal gyakorolja Cutler életben tartását, hanem két mackó végez szökdeléseket. Ezután az egyikük center, másik pedig QB posztra áll fel, majd érthetetlen módon a center előrefut elkapni. Azonban jön Urlacher, és csúnyán földre viszi a mackótestvért, utána pedig igen kemény mód a labdát is elrúgja ("nekem nem kell a fumble se!") jeligével. Ezután láthatjuk a reklámozott energiaitalt vedelő Urlachert, majd a tábortűznél mindhárman elemzik a történéseket, a QB maci sajnos csak mankóval. A spot gyanítom, hogy kiverte a biztosítékot az állatvédőknél, és ezért lett betiltva.

 

 

 

A következő legyen egy igazi klasszikus darab. A focis reklámoknak két fajtája van, az egyik a fentebb is láthatott viccesebb, a másik pedig a felpörgetős, aminek megtekintése után a néző habzó szájjal futna ki az utcára, és legyőzne bárkit, aki az útjába áll. Utóbbi is ez a hangulatosabb darab, a kiváló futó Steven Jackson és az LB Shawne Merriman szerepel benne. Kiváló matéria, Merrimannel indítunk, aki sorozatban a Patriots, Vikings, Raiders, Bears, Rams csapatok ellen mutat be csontrepesztő ütközéseket, olyan mód összevágva, mintha ténylegesen egymás után hajtaná végre a látványos mozdulatokat. A Kosok ellen aztán a kipattanó labdát Steven Jackson szerzi meg, és tőle is láthatunk mindent, ami egy jó futó kelléktárában megtalálható. A Green Bay ellen ketten, az Atlanta ellen öten sem tudják földre vinni, kivédett szerelések egész sora van összevágva nekünk, majd a végén a komplett Steelers védelem ellen gyömöszöli be a labdát Jackson, és jön a szöveg: Nike – Leave Nothing. Igazi adrenalin bomba, pár vicces érdekességgel, mint például hogy a Patriots ellen a QB 4-es számmal játszik, valamint a végén a Steelers védelmében is négyessel segít be egy játékos, holott NFL-ben ezzel a számmal nem játszhat olyan, aki defense-ben szerepel. A videó alatti kommentek is jók, hiányolják Polamalut, illetve felhívják a figyelmet arra, hogy Marshawn Lynch a Saints elleni tavalyi rájátszásmeccsen lekopírozta Jackson futását. Van benne valami.

 

 

Ha már előkerült a Pittsburgh drukkerek kedvence, jöjjön egy Polamalu reklám. Tomlinsonnal karöltve szerepelnek ebben a szintén Nike reklámban, Ennio Morricone zenéjére. Ez is Leave Nothing, melyben a két játékos focistává válása jelenik meg 1 percben, hangulatos képekkel összevágva, a végén elérve a katarzist, ahol LT és Polamalu összecsap. Kisgyerekkoruktól kezdve az egyetemi focin át egészen a profi létig vezet az út, mindössze egy perc, de így is igazán feelinges.

 

 

Maradva a pipás vonalon, következzen egyik kedvencem. Briscoe High School. Ne keresd, ilyen nem létezik, egy fiktív iskoláról van szó, benne mai NFL játékosokkal. Egyszerre epikus és poénos. A meccs napjáról szól a videó, de egy unalmas történelemórával kezdünk, amit Urlacher magas ívben tojik le, de pechjére pont őt kérdezi a tanár Napóleon orosz hódításáról. A szankciót már nem várjuk meg. A folyosón vonulnak az iskola királyai, mezben, ahogy illik, egy nagy sztereotípia az egész, a 18-as számú Ryan Williams nevű karakter a lányok kedvence. Majd már a meccsre készülünk, Vick, Tomlinson, Polamalu, Urlacher a sztárok. Természetesen nem maradhat el a ráközelítés a Nike cuccokra, elvégre reklám lenne ez, vagy mifene. A kézfogás óriási, kétszer akkorák a Briscoe High Hawks játékosai. Urlacher ki is végzi a QB-t, ahogy kell. Majd ugrunk az időben, jön a negyedik negyed, annak is a vége. Az eredményjelzőre pillantunk, 8 másodperccel a vége előtt 14-10 oda, 4. down és 4 yard kell. Most nem azért, de milyen középiskolai védelem lehet az, aki 10 ponton tartja a Vick és Tomlinson vezérelte támadósort? Róluk is érdemes lenne reklámot forgatni. Bemegy Ryan, nagy pillanatra várunk. Ryan apja nem más, mint Deion Sanders, a pályáról pedig a San Francisco 49ers legendás irányítója, Steve Young kiabál be, „nézd a labdát, Ryan!”. Erős a 49ers vonal, na. A pálya szélén a csereirányító, Matt Leinart nézi a playbookot. Hiába, van, ami nem változik. Az utolsó játéknak mindig trükkösnek kell lennie, Vick helyett Tomlinson passzol, Ryan pedig a lányok örömére el is kapja azt, Hawks win, Hawks win! Ennek még a kabalafigura is örül, aki nem más, mint Lee Corso, az ESPN NCAA szakértője, aki a College Gameday adások alkalmával is szívesen öltözik állatjelmezbe. Még a végén egy közös kép, és ennyi is volt, véleményem szerint ez az egyik legjobb focis reklám.

 

 

Kétségtelen, hogy a Nike-nál jól dolgozik az ötletgyár, a következő is egészen parádés. Egy vidámpark a helyszín, ahol egy kissrác befizet a „Michael Vick menetre”. Odarögzítik, kap egy Atlanta sisakot, cipőt (elvégre reklám), és mehet a menet. A hologram Vick tanácsai után hirtelen a pályán találja magát a srác, ahol elszabadul a pokol. A gép ide-oda rángatja, Vick szaladgálását jelképezve ezzel, körülötte pedig a legkülönfélébb védőjátékosok ütköznek a Falcons tagjaival. A kiscsávó nem igazán erre volt felkészülve, ez abból is látszik, hogy végigsikítja a menetet. Kinek kell hullámvasút, ha van „Michael Vick menet”? A videó végén egyenesen beforog az end zone-ba, ez megtörtént eseten alapul, mikor Vick átszaltózott egy védőn a Virginia Tech színeiben, és így szerzett TD-t. A tanulságot Vick mondja ki, „ez nincs benne a playbookban... de benne kéne lennie!”. 

 

 

Jöjjön az utolsó Nike reklám. Ebben is a látványos játéka miatt eladható Vick, valamint az összeférhetetlennek bélyegzett Terrell Owens játssza a főszerepet. Nagyon gonosz ellenfelek ellen küzdenek egy fiktív csapatban, mostoha körülmények között, ahol Vicket természetesen képtelenség földre vinni, TO pedig a passz után meg sem áll a TD-ig, ahol pomponlányként ünnepel tűzijáték alatt. Kiemelném, hogy Owens akkora kőarc, hogy még a sárba is teremcipőt húzott, legalábbis nekem így tűnt, mikor a TD-t futotta. Hiába, a lazaságot nem lehet tanítani.

 

 

Térjünk át a sportszerekről az ételek világára. Hányszor történt már meg veletek, NFL/NCAA szurkolókkal, hogy éjjel nézitek a meccset, erre hirtelen megjelenik előttetek egy ínycsiklandozó, forró pizza, hamburger, vagy más egyéb finomság. Te éhezel meccsnézés közben, jobb esetben az addigra megmelegedett kólát és a szétszóródott chipset ropogtatod, ők pedig lakomára csábítanának. Hasonló körülmények között találkoztam először ezzel a reklámmal, ahol a játékosok lenn fociznak a grundon, míg az anyukájuk be nem hívja őket a melegbe, ahol finom, vagy legalábbis annak látszó meleg konzervételt burkolnak lelkesen. Annyira nem bombasztikus, mint az előző, milliókból készített Nike reklámok, de nekem akkor nagyon bejött.

 

 

És most jöjjön sokak kedvence, Terry Tate. Ez egy Reebok reklámfilm sorozat, először a 2003-as Super Bowlon vetítették, és sok részt ért meg. Egy Lester Speight nevű tag a főhős, aki korábban LB volt, de NFL-ben soha nem játszott, ezután kis ideig pankrátorként tevékenykedett, majd színésznek állt. A klipekben egy olyan figurát alakít, akit egy multicég szerződtetett, hogy fenyítse a dolgozókat, akik nem megfelelően végzik a munkájukat. A cégvezető szerint a produktivitás 46%-al nőtt, amióta Terry náluk dolgozik. Úgy érzem, már nincs mit mondanom, jöjjön a videó, érdemes a sorozat többi részét is megtekinteni. És őszintén, ki ne akarna gyenge irodai dolgozókat nyers erővel földre vinni, pénzért. Terry nyakláncára külön felhívnám a figyelmet. Kötelező darab.

 

 

Végül pedig érkezzen egy magyar reklám. Ugyan rövidke, és a reklámozott termék sem valami közismert, de azért mégiscsak a miénk. Nem mai videó, van vagy 4 éves, de a YouTube-nak hála ma is megtekinthető. Sztori annyira egyszerű, hogy kicsit már érthetetlen is, egy edzést látunk, ahol a hosszú passzt nem a Wes Welker mezes elkapó, hanem egy alsónadrágos befutó szurkoló kapja el, majd elfut az őt üldöző csapattagok elől. A résztvevő csapat a Pécs Gringos, a reklámozott termék pedig az MMX nevű, állítólag provokatív és alternatív tévécsatorna, nem tudom, hogy létezik-e még, és hogy milyen sikereket ért el, annyit mindenesetre már fel tud mutatni, hogy ebbe a gyűjteménybe befért.

 

 

A bejegyzés ezennel véget ért, a téma azonban nem. Várjuk a fórumban, vagy itt kommentben az észrevételeket, valamint a Ti kedvenc amerikai futball témájú reklámjaitokat. Valamint továbbra is arra biztat mindenkit a bowl.hu stábja, hogy ötleteitekkel, javaslataitokkal is segítsétek munkánkat, küldjétek el, Ti milyen témákról olvasnátok szívesen a blogon.

Pap Dániel (konqueror)

A bejegyzés trackback címe:

https://bowlhu.blog.hu/api/trackback/id/tr202922522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deny79 2011.05.22. 00:30:03

Jó lett.

Még így ami beugrik és jó, az a 2010-es SB alatti Favre "visszavonulós", meg McNabb kaját rendelős reklám :)

deny79 2011.05.22. 00:32:51

Ja és persze az Under Armour reklámok sem olyan rosszak.
Fantasy Files videók azok reklámként nem futottak?

fzoli 2011.05.22. 08:21:09

Sziasztok.
Azt hiszem, hogy a Coke reklámok amelyek elkészültekMan Joeval és Polamaluval is eléggé meghatározóak.
www.youtube.com/watch?v=xffOCZYX6F8&playnext=1&list=PL27F564FF1B5F9F46
www.youtube.com/watch?v=sjII6F-nJBQ


süti beállítások módosítása